دبستان دخترانه غیردولتی معرفت
درج مطلب  
اگر کودک تکلیف مدرسه اش را انجام نداده است ، بهتر است روز بعد به مدرسه برود و پیامد این کار یعنی گرفتن نمره بد را تحمل کند.
طبیعی است که والدین بخواهند کودکشان را از اشتباهی که مرتکب شده است ، نجات دهند ، اما برای آینده کودک بهتر است که گاهی بگذارید او شکست بخورد.
به این ترتیب کودک درخواهد یافتکه رفتار نامناسبش چه پیامد هایی برای او خواهد داشت ، و احتمالا دوباره این اشتباهات را مرتکب نخواهد شد.
اما اگر می بینید کودکتان از پیامدهای طبیعی رفتارهایش درس نمی گیرد ، باید به او برای اصلاح رفتارش کمک کنید.
به فرزندانمان بیاموزیم  
زمانی که درخواستی دارد بگوید لطفا. 
زمانی که چیزی دریافت کرد بگوید متشکرم. 
زمانی که کسی وارد اتاقش می شود به احترام او سرگرمی های الکترونیکی اش را کنار بگذارد .
زمانی که با دیگران صحبت می کند به چشم های آنها نگاه کند،صبر کند صحبت دیگران تمام شود بعد شروع به صحبت کند.
قبل از هر نوع آموزش مستقیم الگوی او باشیم.
کودکان از دیدن ، 9برابر بیشتر از شنیدن
می آموزند.
نمایی از فعالیت های کلاسی  
 
 
برگذاری سوگواره حضرت رقیه (س) و اجرای نماز در نماز خانه مدرسه همزمان با تدریس نگاره ۹ 
 تدریس اولین نشانه (آ ا)و
برگزاری جشن آب
 
کار با ابزار ریاضی (چینه) آموزش عملی جمع
 
 
 
پیاده روی همراه دانش آموزان در هفته تربیت بدنی
نمایش شکل عدد هفت
بازی آنلاین  
جشن یادگیری نام زیبایتان  مبارک  
 
 
 
وضعیت آب و هوا  


 -  ° 

جزئیات
سخنی با اولیا  
خداوند را شاکرم که یکسال دیگر توفیق داد تا در خدمت نوگلان عزیز این سرزمین باشم.
سخنی با والدین کلاس اول
بار دیگر با توکل بر خداوند دانش آموزان را در سال تحصیلی در جهت یادگیری علم و دانش همراهی می کنیم.
امیدواریم که رهاورد آموزش در مدرسه ، بهبود رشد فرزند شما را به همراه داشته باشد و باهمت بلند و تلاش شما اولیای گرامی افق های تازه و روشنی را پیشروی دانش آموزان عزیز بگشاید.
 
اولیای عزیز:
با وجود داشتن دغدغه های زندگی با صبر و حوصله خود دانش آموزان را در طی سال تحصیلی جهت یادگیری بهتر راهنمایی کنید ، پس لازم است ضمن آشنایی با روش کار تدریس معلم وتوجه به برخی نکات اساسی کار با نوآموزان را بیاموزید تا آموزش در منزل و مدرسه همسو و تقویت کننده یکدیگر باشد.
سمیه غلامی
آموزگار پایه اول
درج مطلب  
تشویق برای روانخوانی
 
درج مطلب  
ایجاد انگیزه درس گ
ساخت جنگل توسط بچه ها
 
Image result for ‫تصویر متحرک سلام خوش آمدید‬‎
 
Image result for ‫تصویر متحرک سلام خوش آمدید‬‎
 
درج مطلب  
من (می) کاری هستم         
  از بس که کاری هستم
 از تنبلی بیزارم دائم به فکر کارم 
  کارم شده دوخت و دوز
 می دوزم و می دوزم               
گاهی تو ساخت و سازم 
 می سازم و می سازم             
  گاهی تو باغچه هایم 
می کارم و می کارم               
 آخر جمله هایم 
ازکلمه جدایم
درج مطلب  
                     خداحافظ پاییز رنگارنگ
                     خداحافظ فصل عاشقی
                     خداحافظ فصل زیبای خداوند 
                     وسلام بر زمستان دل گرمی ها 
   
                                این هم جشن یلدای کلاس ما 
Image result for ‫تصاویر متحرک دانه های برف‬‎
 
                                          
درس علوم شناخت انواع برگ ها  
تدریس درس(م)  
 
Image result for ‫تصویر کتاب ریاضی اول دبستان‬‎
 
در تنظیم کتاب ریاضی،تنها یاد دادن ، خواندن و نوشتن اعداد و محاسبه با آنها مورد نظر نمی باشد ، بلکه با توجه به اصول روانشناسی کودک ، تلاش شده است در قالب رنگ آمیزی و نقاشی ، قوه ابتکار آنها به عنوان دانش آموز هم به کار افتد و دانش آموز در سطح توانایی اش به درک عمیق مفاهیم هدایت کند.
هدف های آموزش ریاضی در دوره ابتدایی بر پرورش حس ابتکار و احیای معارف و سنت های ملی تکیه دارد و از آنجایی که هرکس در زندگی روزمره به گونه های مختلف با محاسبات ، اندازه گیری ، حدس و تخمین کمیت ها و تشخیص حق از بطل و نظم فکری ودرست اندیشیدن و درست قضاوت کردن سر و کار دارد آموزش ریاضی در دوره ابتدایی در جهت میل به این اهداف گام بر می دارد و همه ی اینها جنبه هایی از علم ریاضیات هستند.
برای دستیابی به این اهداف لازم است در ساعت در س ریاضی لوازمی از قبیل مدادرنگی ، مداد تراش و ... در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.
 
 
 
Image result for ‫تصویر کتاب ریاضی اول دبستان‬‎
 
کتاب فارسی با بافت و رویکردی نو تا لیف شده است ودر آن ها هر چهار مهارت زبانی (گوش دادن ، سخن گفتن ، خواندن و نوشتن) مورد توجه بوده است.
به همین دلیل کتاب فارسی شامل دو کتاب
( بخوانیم و بنویسیم ) می باشد.
برای آشنایی با خط خوش و زیبا نویسی ، کلمات به دو صورت نسخ و تحریری نوشته شده است.
در ارزشیابی درس املا ، آنچه بیشتر مورد توجه قرار
می گیرد ، درست نویسی کلمات می باشد.
 
 
Related image
 
برای آموزش موثر تر درس علوم تجربی ، مشاهده مستقیم ، دست زدن به ابزار و مواد و آزمایش کردن ، نقش بسیار مهمی در یادگیری دارد.
از هز فرصتی برای پرورش مهارتها و شناخت استعدادهای دانش آموزان استفاده می شود. 
تدریس درس ایران با اهدا پرچم ایران به دانش آموزان  
تمرین تقارن با گواش   
 
ایجاد انگیزه درس اِ (نقاشی با استامپ)  
اوقات شرعی  


اوقات به افق :
اذان صبح
طلوع خورشید
اذان ظهر
غروب خورشید
اذان مغرب
متولدین ماه آذر  
ای زیبا ترین لبخند خدا تولدت مبارک....
 
 
 
 
تازه ترین اخبار خبرگزاری ها  
بیشتر ...
راه های تقویت روخوانی   
1-استفاده از روزنامه یا مجله برای شناخت حروف و کلمه    2-استفاده از کتاب داستان در    زنگ کتاب خوانی و پرسش از درک مطلب                    3-استفاده از متن های معلم و  داستانی در هر درس            4-علاقه مند کردن               دانش آموزان به انجام تحقیقاتیمانند: یافتن معانی اسامی خودشان ، نوشتن مراحل رشد گیاه ، فواید جانوران ، گردش آب و تهیه گزارش         5-آموزش فن خواندن           ( لحن و صدا)                  6-درست کردن لغت نامه توسط دانش آموزان                    7-دلپذیر کردن زنگ املا و    استفاده از انواع املاها (کارتی ، پای تابلو ، هوانویسی ، گروهی ، املای ناقص و املای           تصویری)      8- خلاصه کردن داستان       
9-استفاده از روش های نوین   تدریس (ایفای نقش ، گروهی و کاوش گری)                     
10-استفاده از متن های          تصویری در خواندن            11-اجرای نمایش از متن های   داستانی کتاب                  12-خواندن کتاب قبل از خواب 
13-تهیه کتاب به سلیقه بچه ها 
14-داشتن کتاب خانه ای        کوچک در  منزل               
15-تشویق در زمینه حفظ شعر 
16-انجام بازی هایی مثل اسم و فامیل                             
17-خواندن تابلو ها وبرچسب ها توسط کودک                   18-پیدا کردن آدرس توسط     کودک                           
 19-مطالعه ی پدر و مادر در حضورکودک                    
چند راهکار برای تقویت املا  
 استفاده از برگه ی مچاله شده: 
دراین روش کلمات کلیدی را روی کاغذ نوشته وپس از مچاله کردن در اختیار آنان قرار می دهیم کودکان پس از خواندن کلمه ی مورد نظر خودشان به گروه های دیگر سرکشی می کنند تا کلماتی که شبیه نوشته خودشان هست پیدا کنند و با گروه جدید یک جمله بسازند 
املای آبی:
با استفاده از بطری های خالی سس یا قطره چکان یا آفتابه و آب. در این روش دانش آموزان به محیط حیاط برده می شوند و کلماتی را که معلم می گوید ، آن ها به وسیله ی آب و فشار قوطی روی زمین می نویسند.
روش توپی:
کلمات کلیدی یا مشکل را روی کاغذ نوشته و روی توپ 
می چسبانیم و هر بار توپ را به طرف یک دانش آموز پرتاب کرده ، او پس از دیدن کلمه ، جمله ای را به تمام کلاس دیکته می گوید.
کلمه ی گم شده:
چند کلمه را روی تابلو درست می نویسیم ، یکی از انش آموزان را از کلاس بیرون میفرستیم و سپس یکی از کلمه ها را پاک می کنیم تا دانش آموز وقتی وارد کلاس شد حدس بزند کدام کلمه پاک شده است و آن را مجددا بنویسد.
نوبت کیه؟: 
در این روش بخش های هر کلمه و یا ترکیب ها را در کارت هایی نوشته و به دانش آموز داده می شود . آموزگار کلمه ای را نام می برد و هر دانش آموزی که کارتی را در دست دارد که می تواند آن کلمه را بسازد بیرون می آید و یکی دیگر از دانش آموزان آن کلمه را روی تخته می نویسد.
اسم و فامیل: 
این همان بازی قدیمی است با این تفاوت که ستون ها کمتر و صدای اول کلمه ی مورد نظر چاپ شده است.
روش مشارکتی: 
هر گروه یک جمله را آماده کنند و به ترتیب برای کلیه دانش آموزان کلاس دیکته کنند. در گروه (سه یا چهار نفری)
یکی از اعضای جمله را
می گوید و دیگر اعضا
می نویسند.
یکی از اعضا نیز می تواند به عنوان ناظر درست نویسی جمله گروه را کنترل کند.
املای پای تخته به روش مسابقه :
بین چند نفر اجرا شود که ابتدا تخته بین دو یا سه نفر تقسیم شود و کلمه یا جمله توسط معلم یا گروه به آنها گفته شود.
  
 
 
تاریخ و ساعت  
یکشنبه : ۰۵/۱۲/۹۷

تعداد بازدیدکنندگان  
امروز
دیروز
ماه جاری
امسال
مجموع
درج مطلب  

درج مطلب  
املای تصویری وخورشیدی